تغيير ذائقه مردم دليل اصلي گراني گوشت قرمز

به گزارش اگری پرس؛ حسن رکني درباره دلايل نوسانات قيمت گوشت قرمز گفت :همواره نياز بازار داخلي با ۹۰ درصد گوشت گرم و ده درصد گوشت منجمد تامين مي شد اما در سال هاي اخير ذائقه ده درصدي که گوشت منجمد استفاده مي کردند نيز به مصرف گوشت گرم متمايل شده وباعث شده است تنظيم […]

به گزارش اگری پرس؛ حسن رکني درباره دلايل نوسانات قيمت گوشت قرمز گفت :همواره نياز بازار داخلي با ۹۰ درصد گوشت گرم و ده درصد گوشت منجمد تامين مي شد اما در سال هاي اخير ذائقه ده درصدي که گوشت منجمد استفاده مي کردند نيز به مصرف گوشت گرم متمايل شده وباعث شده است تنظيم بازار گوشت قرمز با مشکل مواجه شود.
معاون اموردام وزير جهاد کشاورزي با بيان اينکه تامين گوشت گرم با محددويت هاي بسياري در حمل و نگهداري روبروست ، گفت: تامين گوشت گرم همواره با اقدام احتياطي همراه است که برنامه ريزي براي تنظيم بازار را سخت کرده است.
رکني با بيان اينکه گوشت منجمد موجود در بازار از کيفيت بالايي برخوردار است و قيمت آن نسبت به سال گذشته کيلويي دو هزارتومان هم کاهش داشته است ، گفت: با بالا رفتن کيفيت و کاهش قيمت بازهم مردم رغبتي به استفاده از گوشت سرد ندارند که اين مسئله به فرهنگ مصرف گوشت قرمز در ايران بازمي گردد.
صادرات مواد لبني امسال به يک ميليون تن مي‌رسد
معاون اموردام وزارت جهادکشاورزي گفت: درحال حاضر بيش از ۲۰ محصول وفراورده لبني به حدود ۳۰ کشور جهان صادرمي کنيم و صادرات مواد لبني ايران امسال به بيش از يک ميليون تن مي‌رسد.
حسن رکني بااشاره به اينکه سال گذشته صادرات مواد لبني ايران ۸۵۰ هزار تن بود، افزود: در چهارماه نخست امسال بيش از ۴۰۰ هزارتن صادرات داشتيم که در مقايسه با مدت مشابه پارسال بيش از ۷۰ درصد رشد داشته است.
معاون وزير جهاد کشاورزي با بيان اينکه در حال حاضر سفارش براي محصولات لبني ايران افزايش چشمگيري يافته است، ابرازاميداوري کرد صادرات موادلبني با همين شرايط ادامه يابد و امسال رکورد صادرات يک ميليون تن را ثبت کنيم.
تخم مرغ خوراکي وارد نشده است
معاون امور دام وزارت جهاد کشاورزي با اشاره به مجوز واردات تخم مرغ با هدف تنظيم بازار گفت: تاکنون نياز به واردات تخم مرغ خوراکي احساس نشده و با وجود صدور مجوز واردات، هيچ محموله تخم مرغ خوراکي وارد نشده است.
وي علت نوسان قيمت تخم مرغ در هفته‌هاي اخير را ناشي از شيوع بيماري آنفولانزاي مرغي و معدوم کردن مرغ‌هاي تخم گذار دانست و افزود: پيش بيني مي‌شد با توجه به اتفاق‌هاي رخ داده ميزان توليد تخم مرغ با کمبود ده درصدي مواجه شود به همين علت دولت به تشکل‌هاي توليد کننده تخم مرغ مجوز داد در صورت نياز وبا هدف تنظيم بازار، اين کمبود را از طريق واردات جبران کند.
معاون وزير جهاد کشاورزي افزود: با افزايش توليد درحال حاضر دوران تنش قيمتي را پشت سر گذاشته ايم و برغم صدور مجوز واردات به نظرمي رسد نيازي به وارد کردن تخم مرغ خوراکي نداشته باشيم.
معاون وزير جهادکشاورزي در امور دام افزود: کمبودي در بازار احساس نمي‌شود و با تزريق محصول بيشتر به بازار، روند کاهش قيمت تخم مرغ که ازچندروز گذشته آغاز شده است، ادامه خواهد يافت.
رکني درپايان ابراز اميدواري کرد با پشت سرگذاشتن چالش‌هاي پيش رو همچنان ايران به عنوان کشور صادرکننده تخم مرغ خوراکي شناخته شود.