تجار روسی برای مذاکره به ایران آمدند

معاون وزیر جهادکشاورزی از تولید ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن میگوی پرورشی خبر داد و گفت: دو روز قبل هیاتی از بخش خصوصی روسیه وارد ایران شده‌اند تا با تجار کشورمان در زمینه محصولات شیلاتی مذاکراتی داشته باشند.

به گزارش اگری پرس رییس سازمان شیلات در گفتگو با مهر با بیان اینکه دو روز قبل هیاتی از بخش خصوصی روسیه وارد کشور ما شده‌اند، اظهار داشت: هیات مذکور روز یکشنبه هفته جاری با تجار ایرانی جلساتی داشتند و امروز نیز به بازدید از برخی مراکز فرآوری در استان البرز و بعضی استان‌های دیگر می‌پردازند.

حسن صالحی اضافه کرد: تجار بخش خصوصی کشور با بخش خصوصی روسیه مذاکرات فشرده‌ای دارند و ما نیز به طور ویژه از آنان پشتیبانی و حمایت می‌کنیم که از این فرصت پیش آمده بتوانیم برای آینده محصولات شیلاتی بهره ببریم.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال  برنامه ریزی اساسی برای توسعه پرورش میگو و ماهیان دریایی هستیم، امیدواریم بتوانیم بازارهای صادراتی خوبی را نیز فراهم نماییم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در مورد میزان محصولات صادر شده به روسیه گفت: در حال حاضر ۳۰ تن میگو و ۱۲۰ تن قزل آلا به صورت آزمایشی به روسیه صادر شده است که مردم و تجار این کشور با محصولات ایرانی آشنا شوند.

صالحی در مورد آمار اعلام شده در زمینه تولید میگو در کشور نیز اظهار داشت: در زمینه تولید میگو آمارگیری در چند مرحله صورت می‌گیرد و آمار تک تک استان‌ها، مراکز فرآوری، مزارع و حتی استخرهای پرورشی در این زمینه مشخص است.

وی اضافه کرد: براین اساس آخرین آماری که جمع بندی شده، بیانگر تولید ۲۲ هزار و ۵۰۰ تن میگوی پرورشی در کشور است.