تالاب و نخلهای شادگان در خطر نابودی قرار دارند/اعلام بحران می کنم

اهواز – رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس گفت: تالاب و نخلستان های شادگان در خطر نابودی قرار دارند که واقعا اعلام بحران می کنم.

به گزارش اگری پرس؛ مجید ناصری نژاد عصر امروز در نشست شورای اداری خوزستان خطاب به مشاور رئیس جمهور اظهار کرد:  خدماتی که اعلام کردید خوب هست ولی من نزدیک به ۱۰ ماه است که تقاضای دیدار با رئیس بنیاد شهید کشور را دارم تا مشکلات بخش ایثارگران و خانواده شهدای خوزستان را به وی منتقل کنیم ولی موفق نشدیم، بنابراین اگر وی را دیدید سلام من را به او برسانید.

وی افزود:  استاندار خوزستان به جای ۱۲ ساعت در واقع ۱۷ ساعت کار می کند؛ بنابراین از مسئولان ملی تقاضا داریم تا به این استاندار کمک کرده و همکاری لازم را با وی داشته باشند.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: در سال گذشته مجمع نمایندگان خوزستان با هماهنگی کامل که با استاندار و سازمان مدیریت و برنامه ریزی  داشت چندین جلسه را برگزار و بودجه مناسبی برای استان خوزستان تصویب شد که امیدوار به تحقق آن اعتبار هستیم.
ناصری نژاد بیان کرد: خواهان این هستیم که بحث استان خوزستان در صدر اولویت ها و رسیدگی های کشوری باشد؛ همچنین در تخصیص اعتبارات نیز با همین نگاه عمل کنند چون واقعا مسئولان و نمایندگان برای حل مشکلات شب روز ندارند اما بدون توجه ویژه مسئولان ملی خیلی موفق نمی شوند.
وی با بیان این مطلب که متأسفیم که باز هم اعلام شد که مرکز استان خوزستان به عنوان آلوده ترین شهر کشور هست؛ عنوان کرد: چرا باید شهر اهواز با این عنوان معرفی شود؟ مردم ما هنوز درگیر این موضوعات هستند و مشکل تنفسی، هوا و سلامت دارند که باید هرچه سریعتر به آن رسیدگی و توجه کرد. وضعیت بیکاری در استان خوزستان نگران کننده است و با اعتبارات ویژه باید به جنگ بیکاری و فقر در این استان برویم.
ماصری نژاد تصریح کرد: قرار بود طرح ۵۵۰ هزار هکتاری کامل اجرا شود و بحثی در دو فاز بودن آن نداشتیم؛ بنابراین خواستار تسریع در اجرای این طرح هستیم.
رئیس مجمع نمایندگان خوزستان در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خشکسالی جدی در حوزه مارون و جراحی داریم؛ همچنین تالاب ها و نخلستان های شادگان در خطر نابودی قرار دارند که واقعا اعلام بحران می کنم. ما چیزی به غیر از تأمین مقدار معین حق آبه کشاورزی خود نمی خواهیم تا بلکه از ثروت ملی شهرستان شادگان یا همان نخلستان ها مراقبت کنیم.