تاخیر ۹ ماهه صندوق بیمه در پرداخت خسارت کلزاکاران کلاله

مدیر جهادکشاورزی کلاله اعلام کرد: به رغم سپری شدن حدود ۹ ماه از خسارت وارده به مزارع کلزای کشاورزان این شهرستان، صندوق بیمه محصولات کشاورزی با عدم پای بندی به تعهدات خود، تاکنون خسارت وارده به کشاورزان را پرداخت نکرده است.

به گزارش اگری پرس؛ علی علیزاده روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در آذرماه پارسال، ۱۱ هزار و ۹۱۴ هکتار از اراضی این شهرستان به کشت دانه روغنی کلزا اختصاص یافته بود که با بروز سرمای ناگهانی، ۸ هزار و ۲۰۷هکتار از این مزارع به صورت کامل از بین رفت.

با بروز این خسارت، جهاد کشاورزی شهرستان کلاله با ارزیابی و تعیین خسارات وارده، تشکیل پرونده و پرداخت سهمیه متعلقه اش از سوی دولت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی، تمهیدات لازم را برای پرداخت خسارت وارده به کشاورزان فراهم کرد.

مدیر جهادکشاورزی کلاله تصریح کرد: متاسفانه با گذشته حدود ۹ ماه از تمهیدات فراهم شده برای پرداخت خسارت کشاورزان کلزاکار و پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولان جهاد کشاورزی استانی و کشوری ، صندوق بیمه محصولات کشاورزی تاکنون اقدامی در جهت پرداخت مطالبات کشاورزان کلزا کار انجام نداده است.

علیزاده اظهارداشت: در سال زراعی جاری درشهرستان کلاله از۳ هزار و۷۰۷ هکتارمزرعه کلزا قابل برداشت، ۷هزار و ۲۲۸ تن دانه روغنی کلزا برداشت شد که تمام بهای آن ازقرار هرکیلو ۲۷ هزار و ۸۲۰ریال به کشاورزان پرداخت شده است.

در شهرستان ۱۱۰ هزارنفری کلاله در شرق استان گلستان ۶۸ هزار و ۲۰۳ هکتار اراضی زراعی و باغی وجود دارد.