تأمین بخشی از گوشت قرمز و گندم از روسیه

قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران تا حدودی به واردات گوشت قرمز و گندم نیاز دارد، گفت: می‌توان بخشی از نیاز وارداتی را از روسیه تأمین کرد.

به گزارش اگری پرس به نقل از خبرگزاری فارس، علی اکبر مهرفرد قائم مقام بازرگانی وزیر جهاد کشاورزی امروز در حاشیه مراسم دیدار وزرای کشاورزی ایران و روسیه در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه با توجه به تقاضای دو کشور برای صادرات مرغ بالاخره کدام کشور این صادرات را انجام می دهد، اظهار داشت: ایران تا حدودی به واردات گوشت قرمز نیاز دارد، بنابراین می‌تواند بخشی از نیازش را از روسیه تأمین کند.

وی در مورد تقاضای صادرات روسیه برای واردات مرغ به ایران، افزود: صادرات بستگی به موافقت کشوری که قرار است، محصول به آن وارد شود دارد، چرا که در حال حاضر آنها به ۲۴ شرکت ایرانی اجازه واردات محصولاتشان را به روسیه داده‌اند، در حالی که ما فقط به یک شرکت روسی اجازه واردات محصولاتشان را به ایران داده‌ایم.

مهرفرد همچنین در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار فارس در مورد اینکه آیا ایران نیاز به واردات گندم از روسیه دارد، گفت: بله، ضمن اینکه قبلا هم تا حدودی بخشی از گندم خوراکی و دامی از روسیه به ایران وارد می‌شد.