بی آبی در زمین های نفتی

روزنه، ابوکبیریه، حاره سید یوسف، شمه، شریفیه، غدیر حبسه، قریه المنثر صگر، طنبور ارویشد، بگعان و ام الطرفه از روستاهایی است که در دل منطقه نفتخیز «کریت» از توابع اهواز واقع شده اند و از نعمت آب شرب محرومند.

به گزارش اگری پرس، روزنه، ابوکبیریه، حاره سید یوسف، شمه، شریفیه، غدیر حبسه، قریه المنثر صگر، طنبور ارویشد، بگعان و ام الطرفه از روستاهایی است که در دل منطقه نفتخیز «کریت» از توابع اهواز واقع شده اند و از نعمت آب شرب محرومند.
علاوه بر اینکه نفت ناشی از عملیات ذخیره سازی و انتقال، در زمین های کشاورزی شان به مرور نفوذ کرده و حاصلخیزی زمین ها را از بین برده، چاههای آب نیز خشک شده و حتی منابع تأمین اب شرب این روستاها از جمله چندین فقره چشمه کم آب یا خشک شده اند.
صدای این روستاییان بی پناه تا حدی کوتاه است که هر چند روستا در این منطقه یک دبستان دارند و بعد از پایان دوره ابتدایی برای تحصیل باید به شهر اهواز که ۴۰ کیلومتر با آن فاصله دارد بروند.
محدودیت برای مردم این روستا بیداد می کند. مسیر تردد برای این منطقه و روستاهای اطراف از طریق آزاد راه خلیج فارس است که برای هر بار تردد باید هزینه عوارضی پرداخت کنند و هیچ گونه تبصره ای برای معافیت آن ها وجود ندارد.