برزیلی ها مشتری روغن زیتون‌‌ ایرانی

وزیر کشاورزی برزیل گفت: محصول روغن زیتون یکی از کالاهایی است که ایران می‌تواند به برزیل صادر کند.

باشگاه خبرنگاران جوان – ترزا کریستینا وزیر کشاورزی برزیل گفت: توسعه همکاری‌های کشاورزی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراتیو برزیل در مقطع فعلی فصل جدیدی از روابط بین این ۲ کشور است. این مسئله می‌تواند منجر به افزایش صادرات محصولات ایران به برزیل شود.

به گفته او، روابط کشاورزی ایران و برزیل هیچ گاه بسته به ارتباطات سیاسی نبوده و هم اکنون در نقطه‌ای قرار داریم که می‌توان مشارکتی جدی با ایران در این زمینه داشت.

کریستینا گفت: برزیل در ۵۰ سال اخیر تلاش کرده که به یکی از بزرگترین تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در جهان تبدیل شود.

وزیر کشاورزی برزیل گفت: محصول روغن زیتون یکی از کالاهایی است که ایران می‌تواند به برزیل صادر کند. می‌توانم بگویم که برای این محصولات در برزیل بازار بسیار خوبی وجود دارد.

با توجه به تحریم های آمریکا علیه ایران، تهاتر راهی آسان برای نقل و انتقالات مالی است که با آغاز فصل جدید روابط ایران و برزیل توسعه تجارت از این طریق میسر است.

وزیر کشاورزی برزیل گفت: موضوع کاهش تعرفه صادرات محصولات کشاورزی ایران به برزیل را به وزیر اقتصاد برزیل منتقل می‌کنم، چرا که صادرات و واردات تعاملی دوطرفه است که باید بین آنها تناسب وجود داشته باشد.

آمارها نشان می‌دهد که ایران بیش از ۵۰ درصد محصول کشاورزی از برزیل وارد می‌کند، در حالی که تنها ۲ درصد محصول کشاورزی ما به این کشور صادر می‌شود.

انتهای پیام/