بانک کشاورزی بخشودگی جرایم را طبق مصوبه بانک مرکزی اجرا کرده است

بانک کشاورزی برخلاف بعضی از اظهارنظرها تمامی اقدامات را بر اساس قوانین، مقررات و ضوابط ابلاغی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درباره تمام مشمولان طرح بخشودگی جرایم انجام داده است.

به گزارش اگری پرس؛ روابط عمومی بانک کشاورزی در واکنش به مصاحبه اسدی رئیس مجمع کشاورزی که در تاریخ چهارم شهریور در مورد نحوه اجرای بخشودگی جرایم کشاورزان با خبرگزاری فارس انجام داده توضیحاتی را ارسال کرده که متن توضیحات به شرح زیر است:

پیرو درج خبری با عنوان «بانک کشاورزی مصوبه بخشودگی جرائم وام کشاوران را سلیقه‌ای اجرا کرد» در تاریخ ۴ شهریورماه سال جاری به استحضار می‌رساند؛ در اجرای ماده ۲ تبصره ۳۵ قانون اصلاح بودجه سال ۱۳۹۵ و بند (و) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور، بانک کشاورزی موضوع بخشش سود و جرائم تسهیلات پرداختی تا مبلغ یک میلیارد ریال را در دستور کار خود قرار داده است.

بر اساس مفاد آیین‌نامه ابلاغی از سوی بانک مرکزی و دیگر دستورالعمل‌های مربوطه نسبت به تعیین تکلیف بخشودگی سود و چه التزام تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال تا پایان سال ۱۳۹۵ اقدام شده و در سال جاری نیز درباره پرونده‌های تا مبلغ یکصد میلیون ریال و ۲۵۰ میلیون ریال اقدام لازم صورت گرفت. در همین حال تعیین پرونده‌های تا سقف ۴۰۰ میلیون ریال جزو دیگر اقدامات بانک کشاورزی در این زمینه به شمار می‌آید.

برخلاف بعضی از اظهارنظرها تمامی این اقدامات بر اساس قوانین، مقررات و ضوابط ابلاغی از سوی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درباره تمام مشمولان طرح انجام شد و این بانک از تفسیر یا تغییر در مفاد دستورالعمل اجتناب کرده است.

ذکر این نکته ضروری است که بر اساس آخرین آمار و اطلاعات دریافت‌شده از عملکرد شعب بانک کشاورزی در اجرای دستورالعمل یادشده تا تاریخ ۵/۶/۱۳۹۶ پیش از ۲۷۰ هزار نفر از بدهکاران مشمول طرح، از مزایای تبصره قانونی فوق در سراسر کشور بهره‌مند شده‌اند به‌گونه‌ای که در بخشودگی سود و وجه التزام تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال حدود ۹۸ درصد از اعتبار ابلاغی جذب شد.

لذا با تأکید بر اینکه بانک کشاورزی همواره بر مدار قانون و برابر ضوابط و مقررات برای توسعه و اعتلای بخش کشاورزی گام برمی‌دارد. خواهشمند است دستور فرمائید موارد یادشده به‌منظور تنویر افکار عمومی و در پاسخ به اظهارات رئیس محترم تشکل‌های بخش کشاورزی موارد یادشده به‌نحو مناسبی اطلاع‌رسانی شود.