بارندگی یزد یک چهارم میانگین بارندگی کشور است

وزیر جهاد کشاورزی گفت: بارندگی یزد یک چهارم میانگین بارندگی کشور است و با وجود خشکسالی‌هایی که با آن روبرو است در زمینه‌های مختلف کشاورزی رتبه‌های برتر را دارد.

به گزارش اگری پرس از یزد، محمود حجتی، وزیر جهادکشاورزی شب گذشته در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با اشاره به اینکه سطح بسیار زیادی از استان یزد زیر کشت محصولات کشاورزی است، اظهار کرد: استان یزد در زمینه منابع آبی با وضعیت خوبی روبرو نیست و با خشکسالی‌های متعددی دست و پنجه نرم می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع کشور ایران با مشکل کم آبی روبرو است، تصریح کرد: در کل کشور به صورت میانگین حدود ۲۴۰ میلی متر بارندگی صورت می‌گیرد ولی در یزد این میزان تنها ۶۰ تا ۷۰ میلی متر و به نوعی یک چهارم بارندگی میانگین کشوری است.
وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در مقابل زمانی که عملکرد مردم استان یزد در مقابله با این کمبود آب و خشکسالی‌ها چگونه زندگی و کار می‌کنند و از آب بهترین استفاده را دارند، واقعا سبب خوشحالی است.
حجتی تصریح کرد: آنچه که مردم یزد الان در ارتباط با خیلی از محصولات کشاورزی و دامپروری انجام می‌دهند واقعا مثال زدنی است و با وجود مشکلات فراوانی که دارند، رتبه‌های برتر کشوری را به خود اختصاص داده‌اند.
وی استان یزد را جزو چهار استان برتر کشور در زمینه تولید محصولات گلخانه‌ای دانست و عنوان کرد‌: در بحث تولید خیار گلخانه‌ای یزد توانسته رتبه نخست کشور و در زمینه پسته رتبه چهارم و پنجم کشور را کسب کند که نشان از همت والای مردم یزد دارد.
منبع: دفتر امام جمعه یزد