ایران برای خرید ۴۰۰ هزار تن جو و ذرت دامی دوباره وارد بازار شد

تجار اروپایی گفتند، شرکت دولتی وارد کننده غذای دام ایران مناقصه هایی بین المللی برای خرید ۲۰۰ هزار تن جو و ۲۰۰ هزار تن ذرت منتشر کرده است.

به گزارش اگری پرس به نقل از رویترز، تجار اروپایی گفتند، شرکت دولتی وارد کننده غذای دام ایران مناقصه هایی بین المللی برای خرید ۲۰۰ هزار تن جو و ۲۰۰ هزار تن ذرت منتشر کرده است. موعد شرکت در این مناقصه ها تا ۱۷ دسامبر است.

تجار انتظار برگزاری این مناقصه ها را داشتند، زیرا شرکت دولتی وارد کننده غذای دام ایران در مناقصه های قبلی ای که در ماه های سپتامبر و جولای برای خرید همان میزان جو و ذرت برگزار کرده بود، نتوانسته بود خریدی انجام دهد.

به گفته تجار، شرکت دولتی وارد کننده غذای دام ایران در طی سال های اخیر در عملیات خرید غلات توسط ایران دخالتی نداشت و بعد از انعقاد برجام و لغو تحریم ها مجددا به عنوان یک وارد کننده عمده غلات ایران فعالیت خود را از سر گرفته است.

اما تجار گفتند، برخی بانک ها همچنان از ارائه اوراق ضمانت برای تجارت با ایران خودداری می کنند. یک تاجر افزود، در مناقصه های جدید هم از فروشندگان تضمین های بانکی خواسته شده است.

شرکت دولتی وارد کننده غذای دام ایران تجار را آزاد خواهد گذاشت تا پیشنهادات خود را به هر ارزی غیر از دلار آمریکا ارائه کنند.

در این مناقصه ها منبع تامین جو و ذرت آزاد گذاشته شده و مقدار غلات خریداری شده باید در قالب ۴ محموله ارسال گردد.

محموله های ذرت باید بین ماه های ژانویه و آوریل ۲۰۱۸ و محموله های جو بین ماه های فوریه و می ۲۰۱۸ به ایران ارسال شوند.