اولین محموله‌ قانونی دام زنده وارد کشور شد/ واردات دام سبک از قزاقستان

واردات دام زنده سبک برای اولین بار به صورت قانونی و تحت نظارت مراجع مرتبط و با پیاده‌سازی اصول و ضوابط دامپزشکی و سلامت انجام شد.

به گزارش اگری پرس به نقل از فارس؛ فرهاد آگاهی با اشاره به واردات دام زنده سبک برای اولین بار به صورت کاملا  قانونی، گفت: بحث واردات قانونی و رسمی دام زنده از کشور قزاقستان از آخرین ماه‌های سال گذشته به منظور تنظیم بازار و تعادل بخشی به قیمت گوشت قرمز، در دستور کار قرار گرفت و براین اساس اولین محموله دام زنده وارداتی، روز گذشته وارد کشور شد.

رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های خام دامی ایران افزود: این محموله با همکاری مسئولان سازمان دامپزشکی، معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و انجمن فراورده‌های دام خامی اتاق بازرگانی ایران وارد کشور شده و کلیه شرایط قانونی دو کشور را طی کرده است.

وی بیان داشت: دامپزشک ناظر، تک‌تک دام‌ها را معاینه کرده و بحث قرنطینه آن‌ها نیز در حال انجام است و امیدواریم با ادامه این برنامه شاهد تعدیل قیمت گوشت دام سبک در کشور باشیم.

وی ادامه داد: واقعیت این است که به دلیل اختلاف قیمت قابل توجه در قیمت گوشت قرمز در خارج و داخل مرزهای شرقی کشور، سال‌ها است که مسئولان، با معضل واردات غیر رسمی و غیر‌قانونی دام زنده از مرزهای شرقی دست و پنجه نرم می‌کنند و این برای اولین بار است که این موضوع به صورت کاملا قانونی و تحت نظارت مراجع مرتبط و با پیاده‌سازی اصول و ضوابط پزشکی و سلامت در حال انجام است.

آگاهی افزود:  گوشت قرمز، پرهزینه‌ترین بخش از سبد غذایی خانواده‌ها محسوب می‌شود و باید تلاش شود تا قیمت آن در بازار به گونه‌ای تنظیم شود که دسترسی کلیه دهک‌‌های جامعه به این کالا فراهم باشد.