افزایش ۷۰۰ تا ۹۰۰ تومانی مرغ برای تولید کنندگان در ماه های آینده

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به اینکه در ماه آینده شاهد افزایش ۷۰۰تا۹۰۰ تومانی قیمت مرغ برای تولید کنندگان سالیانه نیازمند ۲۵۰ هزار مرغ اجداد در کشور هستیم که امسال ۳۰ هزار عدد از واردات این مرغ به کشور کم شد.

عباس پاپی زاده ، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در گفت وگو با خبرنگار اگری پرس، درباره گرانی مرغ  در ماه رمضان گفت:یکی از موارد بحث قیمت مرغ است. قیمت مرغ نسبت به گوشت قرمز تقریباً قیمت مناسبی دارد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس در حال حاضر موضوع مهم بحث کمیابی جوجه یکروزه است افزود:به دلیل کمبود جوجه یک روزه قیمت آن از ۱۶۰۰ تومان به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش یافته است. در ماه های آینده قیمت هر قطعه مرغ ۷۰۰ تا ۹۰۰ تومان برای تولید کنندگان بیشتر خواهد شد.

پاپی زاده با بیان اینکه طی چند روز گذشته جلساتی را با وزارت جهاد پیرامون تنظیم بازار برگزار کردیم گفت: مطالب مهم دراین جلسه را بیان کردیم و مقرر شد تا رسیدگی کامل در این زمینه صورت گیرد.

وی بابیان اینکه افزایش قیمت در بازار از طرف تولید کنندگان نیست و قطعاً کاهش عرضه باعث افزایش قیمت ها شده است گفت: کسانی که در تنظیم بازار تصمیم گیر هستند،  تجربه لازم را ندارند.

پاپی زاده با اشاره به اینکه سالیانه نیازمند ۲۵۰ هزار مرغ اجداد در کشور هستیم افزود: امسال ۳۰ هزار عدد از واردات این مرغ به کشور کم شد.

وی ادامه داد:نباید این فرهنگ در بازارموادغذایی رسوخ کند که در زمان مناسبت باید نرخ مواد غذایی افزایش پیدا کند و این درحالی است که دولت باید با نظارت و بازرسی نرخ مواد غذایی را  باید  به تعادل برساند.