افزایش ۲ برابری تولیدات کشاورزی پیشوا در صورت تخصیص سهم آب ماملو

پیشوا- فرماندار پیشوا گفت: اگر آب کشاورزی کافی در اختیار کشاورزان این منطقه قرار گیرد، این میزان از تولیدات را تا دو برابر می توانیم افزایش دهیم.

به گزارش اگری پرس؛ محمدکرم محمدی پیش از ظهر یکشنبه در جلسه ای که با حضور فرامرز تاجیک بخشدار جلیل آباد و جمعی از روسا و اعضای شوراهای اسلامی روستاهای این بخش در محل فرمانداری برگزار شد با تاکید بر لزوم کمک به بخش کشاورزی گفت: مردم پیشوا به اصول کار کشاورزی واقف بوده و علیرغم برخی از نقاط کشور، کاملا به ساز و کار آن آشنا هستند.

وی افزود: این منطقه با دارا بودن ۱۲ هزار هکتار اراضی زیر کشت، سالانه بالغ بر یک میلیون تن تولیدات دامی و کشاورزی عرضه می کند که این میزان تولید، گردش مالی بسیار خوبی را عاید شهرستان می نماید.

محمدی گفت: اگر آب کشاورزی کافی از طریق سد ماملو و یا پساب تصفیه خانه جنوب تهران، در اختیار کشاورزان این منطقه قرار گیرد، این میزان از تولیدات را تا دو برابر می توانیم افزایش دهیم.

وی در ادامه به دیدار خود با معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور اشاره کرد و گفت: در این دیدار مشکلات بخش روستایی و کشاورزی و موانع موجود در ارائه تسهیلات اشتغال، مطرح و پیگیری شد.

محمدی به واریز عوارض ارزش افزوده به حساب دهیاری ها اشاره کرد و گفت: این اتفاق، توفیق بسیار بزرگی است که مسئولیت دهیاران و شوراهای اسلامی را نیز خطیرتر می کند تا طرح ها و پروژه ها با توجه به اولویت ها تعریف و اجرایی شوند.

فرماندار پیشوا به لزوم ایجاد فرصت های شغلی در روستاها اشاره کرد و گفت: یکی از اولویت های روستاها ایجاد فرصت های شغلی در کنار مراقبت از ظرفیت های موجود است و باید تلاش کنیم تا فرصت های شغلی موجود نیز حفظ و مراقبت شوند.

محمدی بر توسعه راه های روستایی و بین روستایی تاکید کرد و افزود: راه، پاشنه توسعه است که می بایست به این مهم، توجه لازم صورت گیرد و قبل از بهسازی و توسعه راه، در صورت نیاز به گسترش و یا تعویض زیرساخت های شبکه ای و خدماتی، با اولویت قرار دادن این موضوع، از حفاری مجدد و هزینه کرد دوباره جلوگیری شود.

وی به جاده مواصلاتی یوسف رضا به شعیب اباد، قاسم آباد و حبیب آباد و ورودی روستاهای طارند و حبیب آباد اشاره کرد و از دهیاران خواست تا آنجا که می توانند مساعدت لازم را در این زمینه به عمل آورند.

محمدی با اشاره به لزوم استفاده از دهیاران بومی در روستاها در پایان گفت: تا آنجا که ممکن است می بایست از دهیاران بومی در روستاها بهره گرفت زیرا از طرفی به مسائل و امور روستا آشنا بوده و  از طرف دیگر وقت و فرصت بیشتری را می توانند جهت رسیدگی به این مسائل صرف نمایند.