افزایش کیفیت برنج تولیدی در سال‌جاری/ میزان تولید ۲ میلیون تن است

دبیر انجمن برنج کشور با بیان اینکه امسال حدود ۲ میلیون تن برنج سفید در کشور تولید می‌شود، گفت: برنج‌های تولید در سال‌جاری کیفیت بسیار بهتری نسبت به محصول سال قبل دارند.

به گزارش اگری پرس به نقل از مهر، جمیل علیزاده شایق وضعیت برداشت برنج را مطلوب توصیف کرد و اظهارداشت: پیش‌بینی‌هایی که انجمن برنج درباره شرایط و میزان تولید در سال‌جاری انجام داده بود، تحقق یافته است.

وی با اشاره به بارندگی‌های خوبی که در تیرماه اتفاق افتاد، اضافه کرد: علاوه بر این آفتاب داغ مردادماه، مانع شیوع و رشد بیماری بلاست در برنج شد و از طرفی هم کیفیت محصول را بهبود بخشید.

شایق با بیان اینکه امسال حدود ۲ میلیون تن برنج سفید در کشور تولید می‌شود، گفت: برنج‌های تولید در سال‌جاری کیفیت بسیار بهتری نسبت به محصول سال قبل دارند.

دبیر انجمن برنج کشور درباره اظهارات وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر تلاش وزارت جهاد برای تغییر آئین‌نامه ثبت سفارش واردات محصولات کشاورزی و محدود کردن زمان این ثبت سفارش‌ها، اظهارداشت: پیش از این بنده دو مطلب را درباره ثبت سفارش مطرح کرده بودم؛ اول اینکه زمان آن مشخص و محدود  باشد و همچنین ثبت سفارش کننده تعهد و ضمانت دهد که این واردات را انجام خواهد داد.

شایق با بیان اینکه در حال حاضر هر فردی می‌تواند ثبت سفارش کند و چند ماه بعد وقتی متوجه می‌شود توان انجام واردات و مدیریت این کار را ندارد پشیمان می‌شود، اضافه کرد: باتوجه به اینکه وزارت جهاد پیشنهاد اول انجمن را جدی گرفته است، قطعا درباره موضوع دوم نیز اقدام موثری انجام خواهد داد.