افزایش قیمت تخم‎مرغ در برخی مناطق تا ۱۵ هزار تومان

مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغداران با بیان اینکه متاسفانه قیمت هر شانه تخم مرغ در برخی مناطق به دلیل دخالت عوامل واسطه و سودجو به ۱۵ هزار تومان رسید گفت: در حال حاضر قیمت تخم مرغ با اجرای طرح تنظیم بازار و عرضه مستقیم این کالا متعادل شده است.

به گزارش اگری پرس به نقل از تسنیم؛ رضا ترکاشاوند افزود: طی ماه گذشته قیمت هر کیلوگرم تخم مرغ درب مرغداری سه هزار و ۵۰۰ تومان بود که تولید کنندگان حداقل هزار تومان زیر قیمت این محصول را عرضه می کردند.

وی اظهار داشت : اتحادیه در جهت ایجاد تعادل در بازار به نحوی عمل می کند که نه تولیدکنندگان زیان کنند و نه در حق مصرف کنندگان احجاف شود.
مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغداران گفت: در برخی مواقع ضرورت دارد به دلیل افت شدید قیمت بخشی از تخم مرغ موجود در بازار جمع آوری تا از ضرر و زیان بیشتر به تولیدکنندگان جلوگیری شود.
وی افزود: در یک ماه اخیر به جهت تعادل بخشی به بازار تخم مرغ بخشی از تخم مرغ موجود در بازار جمع آوری شد.
ترکاشوند در بخش دیگری از سخنان خود دلیل رشد قیمت تخم مرغ در روزهای اخیر را گرما و افت تولید دانست و اظهارداشت: در حال حاضر هر شانه تخم مرغ ۳۰ عددی در میادین ۱۱ هزار و ۳۰۰ تومان در اختیار غرفه داران و ۱۱ هزار و ۹۰۰ تومان به دست مصرف کنندگان می رسد.
وی به رادیو اقتصاد گفت: متاسفانه هر شانه تخم مرغ در برخی از مناطق به دلیل دخالت یک سری عوامل واسطه و سودجو با قیمت ۱۵ هزار تومان به دست مصرف کنندگان می رسید که با ورود به موقع اتحادیه و عرضه مستقیم تخم مرغ هم اکنون این موضوع منتفی شده است.
مدیر عامل اتحادیه مرکزی مرغداران با تاکید بر حمایت جدی از تولید کنندگان کشور یادآورشد: برنامه ریزی ها باید به نحوی باشد که تولید داخلی به لحاظ اقتصادی از صرفه قابل قبولی برخوردار باشد.