افزایش بهره‌وری از منابع آب سرلوحه شورای کشاورزی خوزستان باشد

رضا فتوحی عصر امروز شنبه در جلسه شورای کشاورزی خوزستان بر ارائه گزارشات دقیق برای ریشه‌یابی مشکلات و رفع آنها تاکید و اظهار کرد: تأمین مدیریت آب برای کشت پاییزه و ادامه ایجاد استخر و مه‌پاش برای دام‌ها باید به صورت جدی در دستور کار قرار باشد. وی با بیان اینکه مصرف آب باید بهینه شود، افزود: […]

رضا فتوحی عصر امروز شنبه در جلسه شورای کشاورزی خوزستان بر ارائه گزارشات دقیق برای ریشه‌یابی مشکلات و رفع آنها تاکید و اظهار کرد: تأمین مدیریت آب برای کشت پاییزه و ادامه ایجاد استخر و مه‌پاش برای دام‌ها باید به صورت جدی در دستور کار قرار باشد.

وی با بیان اینکه مصرف آب باید بهینه شود، افزود: افزایش بهره‌وری از منابع آب در خوزستان باید سرلوحه تمام اعضای شورای کشاورزی استان قرار بگیرد.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان گفت: منابع آب زیادی به سمت صنایع نیشکری می‌رود که با توجه به اقتصادی بودن چغندرقند این محصول باید کم کم جایگزین آن شود تا صرفه اقتصادی بهتری داشته باشد.

وی ادامه داد: مسئولان شیلات خوزستان با همکاری دیگر دستگاه‌ها موظف هستند تا مصرف واقعی مراکز شیلات را کنترل و رصد و از نظر صرفه اقتصادی آن را بررسی کنند.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان اضافه کرد: طرح‌های دریا محور مانند پرورش ماهی در قفس در اولویت شیلات باشد.

وی با اشاره به تولید بیش از یک میلیون و ۳۶۰ هزار تُن گندم و افزایش تولید آن با توجه به کم‌آبی، تشریح کرد: میزان خرید گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته تاکنون ۲۵ درصد افزایش داشته است.

معاون اقتصادی استاندار خوزستان عنوان کرد: جهاد کشاورزی نیز موظف شد در تولید محصولات افزایش بهره‌وری را داشته باشد و بهره‌وری آبیاری را به عنوان مهم‌ترین فاکتور مدنظر خود قرار دهد.

فتوحی گفت: انجمن صنفی کشاورزان نیز به عنوان بازوی اجرایی به جهاد کشاورزی، کشاورزان و دیگر دستگاه‌ها کمک و با ارائه گزارش‌های دقیق به توسعه کشاورزی کمک کند.

وی از اجرای پایلوت طرح کشت علوفه توسط یکی از شرکت‌های این حوزه و با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی و جهاد کشاورزی برای اشتغال فارغ‌التحصیلان این حوزه خبر داد که در صورت موفق بودن طرح توسعه خواهد یافت.