اعتماد عمومی با وجود عسل تقلبی موجود در بازار از بین رفته است

فرماندار شهرستان همدان با بیان اینکه اعتماد عمومی نسبت به تولید عسل به خاطر تقلب‌ها و مواد افزودنی از بین رفته گفت: مجتمع کشاورزی برای عرضه فرآورده‌ها در همدان ایجاد شود.

به گزارش اگری پرس؛ علی تعالی بعد از ظهر امروز در مراسم جشن برداشت عسل در زنبورستان آدای اظهار داشت: با توجه به اینکه اعتماد مردم در مورد هزینه کردن برای خرید عسل واقعی از بین رفته است نیاز است تا تشکلی برای تبلیغات زنبورداران ایجاد شود تا اعتماد عمومی را برگرداند.

وی بیان کرد: یکی از دلایل عدم اعتماد مردم نبود راه تشخیص عسل طبیعی از تقلبی است که نمی‌توان آن را آنالیز کرد و ایجاد این تشکل سبب می‌شود تا اعتماد عمومی جلب شود.

فرماندار همدان عنوان کرد: هر صنفی باید تشکل خود را حمایت کند و اگر تعاونی دلسوز باشد مشکلات زنبورداران را پیگیری می‌کند.

وی از مدیر جهاد کشاورزی همدان خواست تا نسبت به برگزاری جلسه‌ای با حضور مسئولان و زنبورداران اقدام کند و افزود: تعاونی زنبورداران نیز باید در جلسات حاضر شده تا مشکلات را بررسی کنیم.

تعالی با بیان اینکه زنبورداران باید یک تشکل تبلیغاتی داشته باشند اظهار داشت: وقتی واحد‌ها کوچک می‌شوند انسجام آنها نیز کم می‌شود.

فرماندار همدان با اشاره به اینکه همدان از اقلیم و تنوع گیاهی غنی گون و غیره برخوردار است بیان کرد: یکی از نکات مورد توجه در تولید عرضه و تقاضا است چراکه تا تقاضا نباشد عرضه با مشکل مواجه می‌شود.

وی تصریح کرد: در اقلیم همدان با این تنوع گیاهی عسل دارو و شفا برای مردم است و باید از طریق رسانه‌ها و صدا و سیما معرفی شود ضمن اینکه باید بتوانیم مجتمع کشاورزی برای این فرآورده‌ها را ایجاد کنیم تا فعالیت‌ها متمرکز باشد.

تعالی با بیان اینکه زنبورداران باید تشکل قوی و منسجی داشته باشند تا مطالبات آنها را پیگیری کند، افزود: زنبورداران با رفتارها و پیگیری‌های انفرادی به جایی نمی‌رسند.

وی بیانکرد: زنبور به صدا، گرد و غبار و امواج حساس است و هر چقدر دسترسی منطقه دورتر باشد برای زنبور آرامش بیشتری ایجاد شده و روی تولید اثر می‌گذارد ضمن اینکه منطقه کوهستانی نیز بکر باقی می‌ماند.