اعتقاد دامداران سعودی به تولید بهترین شتر

به گزارش سایت خبری گلوبال پست بیماری سندرم تنفسی خاورمیانه یا مرس که به آن ویروس کرونا نیز می گویند جان ۱۴۰ نفر از مردم عربستان را گرفته است و علارقم هشدارهای مقامات بهداشت عربستان مبنی بر دوری از حیوانات ناقل این ویروس به ویژه شتر، بازهم دامداران سعودی به سالم بودن شترهای خود اعتقاد […]

camelبه گزارش سایت خبری گلوبال پست بیماری سندرم تنفسی خاورمیانه یا مرس که به آن ویروس کرونا نیز می گویند جان ۱۴۰ نفر از مردم عربستان را گرفته است و علارقم هشدارهای مقامات بهداشت عربستان مبنی بر دوری از حیوانات ناقل این ویروس به ویژه شتر، بازهم دامداران سعودی به سالم بودن شترهای خود اعتقاد دارند و حتی برای اثبات ادعای خود آن ها را می بوسند.

دولت عربستان برای استفاده افراد از ماسک و دستکش ، دوری از مصرف گوشت و شیر شتر برای جلوگیری از انتشار این بیماری تلاش می کند. اما بسیاری از دامداران سعودی بدون توجه به هشدارها بر سالم بودن شترهای خود اصرار دارند و این یک چالش بزرگ برای مسئولین بهداشت عربستان برای اثبات احتمال بالای وجود این ویروس در شتر به کشاورزان سعودی است.

سازمان بهداشت عربستان تعداد افراد مبتلا به این ویروس را ۴۸۰ نفر گزارش کرد که تا کنون ۱۳۹ نفر جان خود را از دست داده اند. ویروس کرونا، که باعث سرفه، تب ، ذات الریه و گاهی مرگ می شود، برای اولین بار در عربستان سعودی در سال ۲۰۱۲ ظاهر شد و به تازگی ، در کشورهای همسایه ، اروپا و آسیا مواردی از ابتلا افراد به این بیماری گزارش شده است. بیماری مرس ۳۰ درصد از افراد مبتلا را می کشد و این بیماری از خانواده ویروس بیماری سارس است که در سال ۲۰۰۲ جان ۸۰۰ نفر از مردم جهان را گرفت این بیماری برای اولین بار در چین ظاهر شد.