اعتراض کشاورزان خوزستان به سبک اروپایی

کشاورزان شهرهای شوش و دزفول به سبک اعتراض کشاورزان کشورهای اروپایی، با متوقف کردن تراکتورهای خود جاده ترانزیتی اندیمشک- اهواز را برای مدتی بستند. به گزارش خبرگزاری مهر، عصر چهارشنبه ۱۶ بهمن، کشاورزان این دو شهر خوزستان در اعتراض به عدم پرداخت مطلباتشان، همراه با تراکتورهای خود در ورودی شهر به سبک کشورهای اروپایی حاضر […]

753392کشاورزان شهرهای شوش و دزفول به سبک اعتراض کشاورزان کشورهای اروپایی، با متوقف کردن تراکتورهای خود جاده ترانزیتی اندیمشک- اهواز را برای مدتی بستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، عصر چهارشنبه ۱۶ بهمن، کشاورزان این دو شهر خوزستان در اعتراض به عدم پرداخت مطلباتشان، همراه با تراکتورهای خود در ورودی شهر به سبک کشورهای اروپایی حاضر شدند و حدود نیم ساعت تردد ماشین ها در جاده تزانزیتی اهواز به سمت اندیمشک را با ترافیک سنگین همراه کردند. کشاورزان همچنین با حضور در مقابل فرمانداری اندیمشک خواستار پرداخت سریعتر مطالبات خود هستند.

تاخیر در پرداخت خرید تضمینی ذرت به کشاورزان خوزستانی، صدای اعتراض آنها را درآورده و کشاورزان به دلیل این بی پولی با مشکل کشت مواجه شده اند.

کشاورزان خوزستانی که باید بلافاصله بعد از برداشت ذرت، همان زمین را گندم کشت کنند نیاز مبرمی به پول فروش ذرت برای خریداری بذر گندم، کود، سوخت و دیگر هزینه ها دارند اما تاخیر در پرداخت این پول مشکلات زیادی را برای آنها ایجاد کرده که صدای اعتراض آنها را در آورده است.

متولیان امر پرداخت وجه خرید تضمینی ذرت در این خصوص می گویند: دولت برای خرید ذرت پولی تامین نمی کند و این پول را باید سازمان جهاد کشاورزی با دریافت تسهیلات از بانک ها تامین کند که سازمان پولی را که از بانک دریافت می کند به کشاورز می دهد و بعد از فروش ذرت پول بانک را پرداخت می کند.

تعاون روستایی هم اعلام کرد: طی تماس هایی که با تهران داشتیم آنها قول دادند تا طی روزهای آینده پول مورد نیاز را تامین کنند تا به کشاورزان پرداخت شود.