ارزش تولید چای ایرانی به ۱۳۲ میلیارد تومان رسید/ ۵ کارخانه جدید چای وارد مدار تولید شد

رئیس سازمان چای کشور گفت: به دلیل افزایش تولید چای ایرانی، ۵ کارخانه جدید چای امسال وارد مدار تولید شدند و تاکنون ۶۱ هزار تن برگ سبز چای به ارزش ۱۳۲ میلیارد از چایکاران خریداری شده است.

به گزارش اگری پرس به نقل از فارس؛ محمدولی روزبهان، در مورد آخرین وضعیت برداشت برگ سبز چای اظهار داشت: چین دوم برگ سبز چای نیر روبه اتمام است و تا صبح امروز ۶۱ هزار تن برگ سبز چای برداشت شده که از آن ۱۲ هزار و ۵۰۰ تن چای خشک از آن تولید خواهد شد.

وی در مورد ارزش ریالی چای تولیدشده در کشور گفت: ۱۳۲ میلیارد تومان بهای برگ سبز چای است که تاکنون بیش از ۵۰ درصد یعنی ۷۴ میلیارد تومان آن به چایکاران پرداخت شده است و با توجه به اختصاص بودجه، مشکلی در پرداخت و تسویه‌حساب به مرور نخواهیم داشت.

رئیس سازمان چای کشور همچنین به تأثیر مثبت افزایش فرهنگ مصرف چای داخلی نسبت به چای وارداتی گفت: رونق و فروش چای ایرانی به جایی رسیده است که سه کارخانه‌ که قبلاً تعطیل شده بودند، امسال وارد مدار تولید شدند و دو کارخانه جدید فرآوری و خشک کردن چای نیز به تعداد کارخانه‌ها افزوده شد.

روزبهان در مورد تأثیر قاچاق چای بر تولید داخل هم گفت: قاچاق چای با توجه به افزایش تولید داخلی و کشش بازار و شدت یافتن کنترل‌ها و برخورد با قاچاق، کمتر شده است.