اراضی کشاورزی مازندران نیازمند ساماندهی است

رئیس سازمان امور اراضی کشور بر لزوم ساماندهی اراضی کشاورزی مازندران و افزایش دو برابری تولیدات کشاورزی استان تأکید کرد.

به گزارش اگری پرس به نقل از خبرنگار مهر، قباد افشار پیش از ظهر پنجشنبه در جلسه بررسی وضعیت بانک زمین میانکاله بابیان اینکه مازندران بالاترین ضریب کشت را در کشور دارد بر لزوم افزایش دو برابری تولیدات کشاورزی استان تأکید کرد.

وی به شرایط مناسب جوی و آب و هوایی مازندران برای تولیدات کشاورزی اشاره و اضافه کرد: ساماندهی اراضی کشاورزی استان باید در دستور کار قرار گیرد.

افشار خواستار تعیین تکلیف هفت هزار هکتار از اراضی میانکاله برای ایجاد صنایع تبدیلی و گلخانه شد و گفت: توسعه گلخانه در مازندران و میانکاله باید در اولویت قرار گیرد.

رئیس سازمان امور اراضی کشور در بخشی از سخنانش، بازار روسیه را فرصتی مناسب برای صادرات گل و گیاه و تولیدات کشاورزی استان مازندران دانست و خواستار بهره‌گیری از این ظرفیت‌ها و فرصت‌ها شد.

ربیع فلاح جلودار استاندار مازندران نیز ایجاد هزار هکتار گلخانه در اراضی بانک زمین بهشهر را از مصوبات سفر هیئت دولت به استان بیان کرد و گفت: همچنین ۳۰۰ هکتار زمین برای شهرک صنعتی گلوگاه نیز باید تخصیص داده شود.

استاندار مازندران افزایش بهره‌گیری از امکانات و توسعه بهره‌وری را از جلوه‌های اقتصاد مقاومتی ذکر کرد و گفت: باید از منابع خدادادی برای تحقق اقتصاد مقاومتی بهره گرفت.