اختلاط برنج‌های ایرانی و خارجی عامل اصلی آلودگی

دبیر انجمن برنج کشور گفت: در بحث آلودگی برنج‌های با کیفیت ایرانی خوشبختانه مشخص شد که اراضی ایران آمادگی آلوده بودن برنج را ندارد .

به گزارش اگری پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، جمیل علیزاده شایق دبیر انجمن برنج کشور در خصوص اختلاط برنج های ایرانی با خارجی اظهارداشت: آشکار شدن این موضوع در چند سال گذشته که بحث آلودگی برنج‌های با کیفیت ایرانی مطرح شده برمی‌گردد که خوشبختانه به کمک وزارت جهاد کشاورزی و انجام تحقیقات آزمایشگاهی مشخص شد که اراضی ایران آمادگی آلوده بودن برنج را ندارد در حالی که هیچ سازمان نظارتی بر این موضوع توجه خاصی نکرد.
وی در خصوص قیمت برنج افزود: بهترین برنج ایرانی در مازنداران ۷۵۰۰ الی ۷۶۰۰ تومان و در گیلان ۸ هزار تومان است در حالی که نرخ جهانی برنج صادراتی کاهش یافته و به طور متوسط هر تن ۵۰۰ دلار بیشتر نیست.
علیزاده با اشاره به تولید برنج در سال جاری خاطرنشان کرد:  با توجه به بارش‌های جوی به موقع کیفیت و کمیت برنج در مقایسه با سال گذشته وضعیت بهتری داشته و همواره پیش‌بینی تولید به برنج سفید ایرانی حدود دو میلیون تن است.
دبیر انجمن برنج تصریح کرد: از سال ۹۴ برنج‌های بسته بندی و برند تحت کنترل وزارت بهداشت هستند و گواهی سلامت مبنی بر آلوده نبودن را دریافت می‌کنند که از سویی موسسه استاندارد و وزارت بهداشت باید جلوی برنج‌های وارداتی فاقد گواهی سلامت را بگیرند تا شاهد واردات برنج‌های آلوده به کشور نباشیم.
انتهای پیام/