اجرای فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی/۶۷ هزار راس دام واکسینه شدند

سنندج – مدیرکل دامپزشکی استان کردستان از اجرای فاز دوم واکسیناسیون تب برفکی در سراسر این استان خبر داد و گفت: به دلیل همکاری مردم این مرحله از کار به بهترین شکل ممکن اجرایی شد.

به گزارش اگری پرس؛

مجتبی ورمقانی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برنامه های اداره کل دامپزشکی استان کردستان در راستای مقابله با انواع بیماری های دام و طیور در این استان، گفت: طی سه سال اخیر اکثر قریب به اتفاق فعالیت ها و برنامه های دامپزشکی کردستان در راستای مقابله با انواع بیماری های دام و طیور به صورت رایگان انجام شده است.

وی گفت: در آخرین مورد از فعالیت های اداره کل دامپزشکی استان کردستان، فازم دوم واکسیناسیون تب رفکی در سراسر استان با موفقیت اجرا شده و به پایان رسید و خوشبختانه در این مرحله از کار نیز همانند سایر برنامه های صورت گرفته شاهد همکاری خوب مردم بودیم.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان با اشاره به ارزیابی های صورت گرفته در خصوص میزان موفقیت اجرایی کردن این طرح، گفت: بر اساس ارزیابی های صورت گرفته تمانی دستورالعمل های صادر شده به بهترین شکل ممکن اجرا شده است و کار به نحو مطلوب به سرانجام رسیده است.

وی با اشاره به میزان خدمات ارائه شده در این فاز از واکسیناسیون تب برفکی در استان کردستان، بیان کرد: در مجموع بالغ بر ۶۷ هزار راس دام سنگین در سراسر استان کردستان واکسینه شده اند.

ورمقانی یادآور شد: برای اجرایی کردن این طرح در مجموعه به بیش از ۸۵۰ واحد اپیدمیولوژیک استان کردستان مراجعه شده است که توجه به این رقم نشان دهنده حجم بالای کار و همچنین تلاش های صورت گرفته از سوی همکاران من در دامپزشکی استان و شهرستانهای تابعه است.

وی با اشاره به میزان تعهد استان کردستان در راستای اجرایی کردن این طرح، عنوان کرد: بر اساس برنامه ریزی های کشوری قرار است که ۶۴ هزار و ۷۰۰ راس دام سنگین در این مرحله واکسینه شوند که خوشبختانه این میزان در استان کردستان به بیش از ۶۷ هزار راس رسید و به همین دلیل استان کردستان با ۱۰۳ درصد از اجرایی کردن تعهد یکی از استانهای پیشگام در سطح کشور بود.

وی اظهار داشت: شهرستان سنندج با واکسینه کردن نزدیک به هفت هزار راس دام سنگین بیشترین میزان عملکرد را در این طرح به خود اختصاص داد و شهرستان های بانه، دیواندره و کامیاران نیز در رتبه های بعدی قرار گرفتند.

مدیرکل دامپزشکی استان کردستان با اشاره به تداوم اجرایی کردن طرح های مقابله با بیماری های دام و طیور در استان، افزود: کردستان به دلیل قرار گرفتن در منطقه مرزی با شمال عراق نیازمند نگاه ویژه است و در همین راستا اداره کل دامپزشکی استان نیز برنامه ریزی های ویژه ای را در این خصوص انجام داده است.

وی با بیان اینکه تلاش ما بر این است که بخش زیادی از فعالیت ها و طرح های مستمر خود را به صورت رایگان اجرایی کنیم، بیان کرد: در صورت ادامه این روند مردم نیز ترغیب می شوند تا همکاری بهتری با اداره کل دامپزشکی استان کردستان داشته باشند.

ورمقانی در بخش دیگری از سخنان خود به تشدید نظارت ها بر بازار عرضه گوشت و سایر فراورده های دام و طیور اشاره کرد و گفت: در این راستا نیز با ایجاد گشت های شبانه روزی و حضور مستمر در کشتارگاه ها از عرضه هر گونه گوشت غیراستاندارد به بازار جلوگیری می شود و در این راستا نیز طی سال جاری چندین فقره پرونده تخلفات تشکیل شده و متناسب با میزان تخلف با افراد خاطی برخورد شده است.

وی خواستار همکاری اقشار مختلف جامعه در این راستا شد و افزود: به دلیل حجم بالای کار لازم است که مردم نیز با ما همکاری بهتری داشته باشند و در صورت مشاهده هر گونه تخلف موارد را گزارش دهند تا در کوتاهترین زمان ممکن با افراد خاطی برخورد شود.