آیین‌نامه پرداخت وام اشتغال روستایی امروز در دولت تصویب می شود

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور گفت: امروز آیین‌نامه پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان وام از محل صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی، در هیأت دولت تصویب می‌شود.

به گزارش اگری پرس؛

ابوالفضل رضوی در اولین همایش نقش‌آفرینی زنان روستایی و عشایری در توسعه پایدار با بیان اینکه امروز آیین‌نامه پرداخت ۱۱ هزار میلیارد تومان وام برای اشتغال روستایی از محل صندوق توسعه ملی در هیأت دولت تصویب می‌شود، اظهارداشت: متوسط کارمزد ۶ درصد خواهد بود که به شغل‌های پایدارتری مانند کشاورزی، صنایع دستی، گردشگری، دوخت لباس یا صنایع فرآوری معدنی اختصاص خواهد یافت ضمن اینکه کارمزد این وام برای بخش‌هایی مانند روستاها مرزی و فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکترا که در روستاها اقامت کنند ۴ درصد خواهد بود.

معاون توسعه روستایی رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه بازار مصرف یکی دیگر از دغدغه‌های تولیدکنندگان روستایی است  که برای آن هم تدبیری اندیشه‌ایم، گفت: اکنون در ۱۰ استان کشور با هماهنگی انجمن قماش ایران بازار مصرف لباس تعیین کرده‌ایم که در صورت تولید لباس روستایی مطابق با استانداردهای این انجمن تمام محصولات خریداری خواهد شد.

رضوی ادامه داد: در تمام روستاهایی که دوخت لباس انجام می‌شود شاهد مهاجرت معکوس بوده‌ایم، در استان‌هایی مانند همدان، مرکزی، سمنان و حتی استان‌های مرزی این اتفاق رخ داده است.