آمادگی سازمان میوه و تره بار تهران برای عرضه مستقیم خرمای شادگان

معاون فرماندارشادگان گفت: سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران برای خرید و عرضه مستقیم خرما در کلانشهر تهران اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش اگری پرس به نقل از مهر؛ نعمت اله آلبوغبیش از اعلام آمادگی سازمان میادین میوه و تره بار تهران برای خرید و عرضه مستقیم محصول خرما در کلانشهر تهران خبر داد و اظهار کرد: این اقدام در راستای تحقق شعار سال ۹۶ اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اتخاذ شده است.

معاون فرماندار شادگان بیان کرد: سازمان میادین میوه و تره بار تهران به منظور معرفی تولیدات خاص استان خوزستان و کمک به توسعه بازار آن در نظر دارد نسبت به اختصاص موقت حق بهره برداری کوتاه مدت از اماکن عرضه مستقیم تک محصولی برای محصول خرما یا انواع فراورده های خرما به تولید کنندگان و تأمین کنندگان واجد شرایط با تسهیلات و شرایط آسان اقدام کند.

وی، ضمن تاکید بر اطلاع رسانی به کلیه تولید کنندگان و تامین کنندگان واجد شرایط یادآور شد: متقاضیان عرضه مستقیم محصولات خرما در کلانشهر تهران می توانند با به همراه داشتن اسناد مثبته که به تائید مراجع ذیصلاح رسیده باشد به منظور بهره مندی از امکانات و شرایط و تسهیلات فراهم شده برایاختصاص اماکن عرضه مستقیم تک محصولی به سازمان میادین میوه و تره بار تهران مراجعه کنند.

آلبوغبیش ابراز امیدواری کرد: با عرضه مستقیم انواع فرآورده های محصول خرما در میدان مرکزی میوه و تره بار تهران گام اساسی در جهت بازاریابی داخلی این محصول برداشته شود.

معاون فرماندارشادگان در ادامه بیان کرد: ۳۷ درصد نخیلات استان و هفت درصد نخیلات کشور در شادگان واقع شده و به عبارتی دیگر ۲۸ درصد تولیدات خرمای استان و پنج درصد خرمای کشور در این شهرستان تولید می شود و در صورت تامین آب کافی و مناسب تأثیر به سزایی در کمیت و کیفیت این محصول و کلیه محصولات کشاورزی منطقه خواهد داشت.