آغاز خرید ذرت خوزستان با قیمت تضمینی

با آغاز خرید ذرت دانه‌ای در خوزستان، لازم است که نماینده ثابت بورس کالا در کنار کشاورزان حضور داشته باشد تا در مواقع مشکلات احتمالی، بتوانیم به سرعت نسبت به مرتفع کردن آن اقدام کنیم.

به گزارش اگری پرس مدیر زراعت استان خوزستان امروز در گفتگو با ایانا از آغاز برداشت ذرت دانه‌ای در این استان خبر داد و گفت: از چهارشنبه هفته گذشته ذرت دانه‌ای که قرار است به‌صورت قیمت تضمینی در بورس کالا ارائه شود، در استان خوزستان آغاز شد.

محمد قاسمی‌نژاد افزود: تاکنون حدود سه‌هزار تن ذرت خریداری شده است و برای بهره‌برداران بخش کشاورزی، قبض سپرده انبار صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت پشتیبانی امور دام، بورس کالا و سازمان تعاون روستایی کشور در جلسه‌ای که برگزار شد، مشکلات احتمالی را تحت بررسی قرار داده‌اند و پیش‌بینی می‌شود که این طرح جدید بتواند با موفقیت پیش رود.

قاسمی‌نژاد ادامه داد: بیشترین بار اجرای چنین برنامه‌ای روی دوش سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان است، زیرا نگران آن هستیم که در این بین کشاورزان ضرر و زیان نبینند.

وی تصریح کرد: قرار شده است بورس کالا ظرف سه روز برای مبلغی که به کشاورزان بابت تحویل محصول خود به انبارها تعیین تکلیف کند.

 

حاصل دست‌رنج ذرت‌کاران سریع‌تر پاسخ داده شود

مدیر زراعت استان خوزستان یادآور شد: در حال حاضر که برداشت آغاز شده است، کشاورزان محصول خود را به ذرت‌خشک‌کنی‌ها تحویل داده و پس از آن به انبار می‌رود و امیدواریم که بورس کالا هرچه سریع‌تر برای آنها مشتری پیدا کرده و بهره‌برداران بخش کشاورزی بتوانند حاصل دسترنج خود را دریافت کنند.

قاسمی‌نژاد تأکید کرد: امیدواریم همه دست‌اندرکاران در سطح ملی و استانی با اراده‌ای قوی و پشتکار کمک کنند تا طرحی که برای نخستین بار اجرایی شده است، با موفقیت طی شود تا راه برای ورود سایر محصولات بورس کالا هموار شود.

وی اظهار داشت: از بورس کالا تقاضا می‌شود که نماینده ثابتی را در استان داشته باشد تا بتوانیم مسائل را پیگیری کرده و تعامل چندجانبه‌ای با شرکت پشتیبانی امور دام، سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان و تعاونی روستایی داشته باشیم.

قاسمی‌نژاد در پایان گفت: همزمان با آغاز قیمت تضمینی ذرت خوزستان، بازاررسانانی چون سازمان تعاون روستایی کشور و شرکت پشتیبانی امور دام وارد شدند تا در مواقع لزوم بتوانند بازاریابی مناسبی در این بخش داشته باشند./