آخرین تحولات بازار میوه و صیفی/ انار در مغازه‌ها نایاب است

بازار میوه و تره‌بار در مقایسه با هفته‌های اخیر از رکود نسبی برخوردار است که با عرضه فراوان میوه‌های پاییز در چند روز آینده رونق مجدد به بازار بازخواهد گشت.

به گزارش اگری پرس؛ قیمت انواع میوه و تره بار در مقایسه با هفته های اخیر از ثبات نسبی برخوردار است. آخرین بررسی از روند بازار میوه‌های نوبرانه پاییز حاکی از آن است که هر کیلو انار با نرخ ۵ تا ۶ هزار و ۵۰۰، لیمو شیرین ۴ تا ۶ و نارنگی ۳ تا ۷ هزار تومان در مغازه عرضه می شود.

براساس گزارش های میدانی یکی از مغازه داران می گوید که علی رغم ثبات نسبی قیمت ها و فراوانی میوه، تقاضای چندانی در بازار وجود ندارد که این امر مشکلاتی برای فعالان این صنف ایجاد کرده، چراکه جوابگوی هزینه های حمل و نقل و اجاره بها خود نیستند.

یکی دیگر از مغازه داران می‌گوید که با وجود کاهش تولید انار  معلوم نیست که در هفته های آینده این میوه با چه نرخی در بازار عرضه شود.

حسن صابری رییس اتحادیه صنف بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار تهران با اشاره به آخرین وضع بازار میوه و صیفی اظهار کرد: اکنون نرخ هر کیلو انبه ۱۲ تا ۱۴ هزار، انجیر زرد ۸ تا ۱۰ هزار، انجیر سیاه ۲ تا ۳ هزار، انگور بی دانه قرمز ۳ تا ۵ هزار ، انگور کندری هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰ و آلو شابلون ۵۰۰ تا ۳ هزار تومان است.

وی افزود: هر کیلو توت فرنگی گلخانه با نرخ ۱۳ تا ۱۵ هزار، سیب لبنانی زرد ۵۰۰ تا ۲ هزار، گلابی بیروتی ۴ تا ۹ هزار، گلابی شاه میوه ۳ تا ۱۳ هزار، شلیل شبرنگ ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۵۰۰، هلو انجیری هزار تا ۳ و هلو زعفرانی هزار تا ۳ هزار و ۵۰۰ تومان در میدان عرضه می شود.

صابری نرخ هر کارتن آناناس ۱۱۵ تا ۱۲۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: نرخ هر کیلو گردو تازه ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۵۰۰، پسته تازه ۱۳ تا ۱۷ هزار تومان، هندوانه نو ۳۰۰ تا ۵۰۰ تومان،خربزه هزار تا هزار و ۲۰۰ و طالبی ۷۰۰ تا ۲ هزار تومان است.

وی با اشاره به اینکه نرخ هر کیلو خیار رسمی ۵۰۰ تا هزار و ۵۰۰ تومان است، بیان کرد: همچنین قیمت هر کیلو خیار گلخانه هزار تا هزار و ۸۰۰،گوجه فرنگی نو۷۰۰ تا هزار و ۲۰۰،گوجه فرنگی گلخانه هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰، سیب زمینی ۸۰۰ تا هزار و ۱۰۰، پیاز هزار و ۱۰۰ تا هزار و ۷۰۰، سیر ۱۰ تا ۱۲ هزار و ۵۰۰، لیمو ترش سنگی ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ و لیمو ترش ریز ۸ تا ۱۰ هزار تومان است.

به گفته صابری نرخ هر کیلو سبزی جور (پلو،آش، قورمه) هزار و ۲۰۰ تا هزار و ۵۰۰ و خوردن ۸۰۰ تا هزار و ۲۰۰ تومان است.

رییس اتحادیه بارفروشان با اشاره به آخرین وضع نرخ میوه های نوبرانه پاییز در بازار گفت: اکنون هر کیلو انار با نرخ ۳ هزار و ۸۰۰، نارنگی هزار و ۵۰۰ تا ۴  هزار و لیمو شیرین ۲ تا ۴ هزار تومان  در میدان مرکزی عرضه می شود.

وی با اشاره به رکود حاکم بر بازار میوه و تره بار بیان کرد: علی رغم کم شدن زمینه میوه های سردرختی و هندوانه ، بازار میوه همچنان کساد است.

صابری در خاتمه گفت: با عرضه فراوان میوه های پاییز تا چند روز آینده پیش بینی می شود که وضعیت بازار بهبود یابد.