گرانفروشی گوشت در فروشگاه‌های زنجیره‌ای/ قرار بود گوشت وارداتی را ۳۱ هزار تومان بفروشند

رئیس شورای تامین دام زنده گفت: قرار بود بخشی از گوشت‌های وارداتی که کیلویی ۲۹ هزار تومان تحویل داده می‌شود را کیلویی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان بفروشند که متاسفانه شاهدیم تا کیلویی ۳۹ هزار تومان عرضه می‌شود.

به گزارش اگری پرس به نقل از فارس؛ منصور پوریان، در مورد آخرین وضعیت عرضه گوشت بازار و تعادل قیمت اظهار داشت: اکنون دام به صورت انبوه در بازار عرضه می‌شود اما تقاضا برای آن به دلیل قیمت بالا وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با شروع تعطیلات در هفته اخیر قیمت کمی کاهش داشته، دام زنده در کشتارگاه به ۱۴ هزار تومان رسیده و لاشه کشتار شده ۳۲ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شده است.

پوریان همچنین به واردات انبوه لاشه تازه گوسفندی از کشورهای شمالی و استرالیایی اشاره کرد و خبر داد: دام وارد شده از ارمنستان، گرجستان و کمی هم قرقیزستان به قیمت ۲۹ هزار تومان در هر کیلو تحویل شرکت پشتیبانی امور دام و شرکت‌های بسته‌بندی می‌شود اما قیمت لاشه وارداتی از استرالیا کیلویی ۳۳ هزار تومان است.

وی با انتقاد از عدم نظارت بر قیمت‌ها در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای تصریح کرد: قرار بر این بود که بخشی از گوشت‌های وارداتی ۲۹ هزار تومانی ۳۱ هزار و ۵۰۰ تومان عرضه شود اما متاسفانه شاهدیم که همین گوشت‌ها با قیمت ۳۶ تا ۳۹هزار تومان فروخته می‌شود.

پوریان ادامه داد:‌ حتی هفته گذشته همین فروشگاه‌های زنجیره‌ای گوشت را تا حدود ۴۰ و چندهزار تومان عرضه کردند و باید از سازمان‌های نظارتی مانند تعزیرات و سازمان حمایت پرسید چرا با این موضوع برخورد نمی‌کنند.

رئیس شورای تامین دام زنده خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود با افزایش عرضه شاهد کاهش قیمت گوشت گوسفندی در هفته پیش رو باشیم.

به گزارش خبرنگار فارسی طی یکی دو ماه اخیر قیمت گوشت گوسفندی در بازار تا کیلویی ۵۰ هزار تومن هم رسید که با ورود شرکت پشتیبانی امور دام و واردات گوشت تازه از کشورهای اوراسیا و عرضه گوشت دولتی قیمت را کمی کاهش یافت.

هم اکنون قیمت هر کیلو شقه گوسفندی در بازار ۳۸ تا ۳۹ هزار تومان عرضه می‌شود.