کره ۱۳ درصد گران شد/ ۵۰ گرمی ۱۷۰۰ تومان + اسناد

قیمت کره همزمان با گران فروشی لبنیات در سطح خرده فروشی افزایش یافته به طوری که قیمت هر کره ۵۰ گرمی یک برند (پرفروش و قدیمی) با ۲۰۰ تومان افزایش، از ۱۵۰۰ تومان به ۱۷۰۰ تومان رسیده است.

به گزارش اگری پرس به نقل از تسنیم؛  قیمت کره بعد از ۶ ماه از افزایش رسمی این محصول دوباره در سطح خرده فروشی توسط یکی از برند های پرفروش گران شده است.

سابقه نشان داده است که این افزایش قیمت ها سریالی بوده و بعد از افزایش قیمت یک برند سایر صنایع نیز اقدام به افزایش قیمت می کنند و برخورد دستگاه های نظارتی و جریمه صنایع تاثیری در این افزایش قیمت ها نداشته است.

قیمت شیر پاستوریزه از اواخر اسفند ماه سال گذشته ۲۰۰ تومان توسط یکی از برند های صنایع لبنی افزایش یافت و این افزایش قیمت به سایر تولید کنندگان نیر تسری یافت و سازمان حمایت در مقام عمل تا به امروز نتوانسته است اقدام ثاثیر گذاری به نفع مصرف کنندگان در این باره داشته باشد.

بنا براین گزارش ۴ بهمن ماه سال ۹۵ بود که روابط عمومی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان طی اطلاعیه ای اعلام کرد: «براساس تصمیمات کارگروه تنظیم بازار، حداکثر قیمت مصرف کننده هربسته کره ۵۰ گرمی ۱۵۰۰۰ ریال و هر بسته ۱۰۰ گرمی، ۲۹۰۰۰ ریال خواهد بود.

بدیهی است در صورت کاهش بیش از ۱۰ درصد در قیمت جهانی کره متناسباٌ نسبت به محاسبه و ابلاغ قیمت جدید اقدام خواهد شد. همانطور که قبلا نیز تصریح و تاکید شده؛ قیمت های ابلاغی حداکثری است و عرضه با قیمت پایین تر به مصرف کنندگان امری شایسته و مورد تقدیر است.

از تمامی شهروندان گرامی درخواست می گردد ضمن دقت در هنگام خرید در صورت مشاهده ی هرگونه تخلف احتمالی موارد را به سامانه ۱۲۴ گزارش نموده تا سریعاٌ به آن رسیدگی شود.»

بنابراین گزارش حداکثر قیمت این محصول در سامانه اطلاع رسانی قیمت کالا و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز کماکان همان نرخ بهمن ماه سال گذشته است .