پایداری جو‌ی در اغلب مناطق کشور/ کاهش دما در سواحل غربی‌ خزر از سه‌شنبه

روز دوشنبه در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و تا اواسط وقت روز سه‌شنبه افزایش نسبی دما به‌ویژه در سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود اما از بعدازظهر سه‌شنبه در سواحل غربی خزر رگبار پراکنده باران و کاهش نسبی دما رخ می‌دهد.

به گزارش اگری پرس؛ براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی امروز در مناطقی از استان‌های واقع در البرز مرکزی و غربی و زاگرس مرکزی و غرب سواحل خزر در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابر، بارش پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

روز دوشنبه در اغلب مناطق کشور جوی پایدار حاکم است و تا اواسط وقت روز سه‌شنبه افزایش نسبی دما به ویژه در سواحل خزر پیش‌بینی می‌شود.

بعدازظهر سه‌شنبه با نفوذ جریان‌های شمالی و گذر موجی از نوار شمالی کشور در شمال غرب و سواحل غربی خزر رشد ابر، رگبار پراکنده باران، وزش باد و کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا صاف تا قسمتی ابری و در بعدازظهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود که این شرایط روز سه‌شنبه نیز حاکم است؛ بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۲۷ و ۱۵ درجه خواهد بود.

روز آینده اهواز با بیشینه دمای ۳۹ درجه بالای صفر گرم‌ترین و شهرکرد با کمینه دمای ۲ درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا روز ۷ مهرماه ۱٫۴ میلی‌متر ثبت شد؛ بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۶‌دهم میلی‌متر بوده است،‌‌ میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۸دهم بوده است

بیشترین میزان بارش در هفته اول سال زراعی جاری متعلق به منطقه آستارا استان گیلان به میزان ۱۹۰٫۷ میلی‌متر ثبت شده است.

کاربران همچنین می‌توانند جزئیات دیگری از خبرنامه هفتگی هواشناسی کشاورزی را از اینجا مشاهده کنند.