همکاری فائو در طرح احیای دریاچه ارومیه

مدیر کل سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد از همکاری های فائو در طرح احیای دریاچه ارومیه خبر داد.

به گزارش اگری پرس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، خوزه گراتسیانو داسیلوا مدیر کل سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در دیدار با محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی بر عزم این سازمان جهت توسعه ببیشتر همکاری ها با ایران تاکید کرد.

وی با اشاره به همکاری های فائو در طرح احیای دریاچه ارومیه و امیدواری برای گسترش نتایج به دست آمده، از ایران خواست تا به کشورهای منطقه در حوزه های مختلف فنی و تحقیقاتی کشاورزی به ویژه در مبارزه با آفت زنجره خرما، کمک کند.

محمود حجتی نیز در این دیدار به افزایش ۶۰۰ درصدی تعداد و حجم اعتبارات پروژه های مشترک میان ایران و فائو درچهار سال گذشته اشاره کرد وگفت: ایران دست آوردهای چشمگیری در بخش کشاورزی داشته و ضریب خودکفایی کشور در محصولات مختلف افزایش و کسری تراز تجاری بخش کشاورزی نیز از منهای ۸ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۲ به منهای ۳ میلیارد دلار در سال ۱۳۹۵ کاهش یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین یادآور شد هم اکنون ۱۹ پروژه مشترک با فائو در بخش های مختلف از جمله شیلات، دانه های روغنی، جنگل، فناوری، دامپزشکی در دست اجرا است.

چهلمین اجلاس بین المللی فائو که با حضور نمایندگان و وزرای کشاورزی ۱۹۴ کشور عضو از امروز آغاز شده تا روز شنبه ۸ ژوئن (۱۷ تیر) ادامه خواهد داشت و اعضای شورای فائو و رئیس جدید شورای مستقل این سازمان (ICC) نیز انتخاب خواهند شد.