مطالبات کلزاکاران به طور کامل تسویه شد

معاون وزیر جهاد کشاورزی، با بیان اینکه تمامی مطالبات کلزاکاران پرداخت شده است، گفت: در حال حاضر خرید دانه روغنی گلرنگ در ۷ استان و خرید آفتابگردان در ۶ استان کشور، آغاز شده است.

به گزارش اگری پرس به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، یزدان سیف، به خرید تضمینی دانه‌ روغنی کلزا اشاره کرد و گفت: امسال ۱۸۰ هزار و ۸۸۴ تن کلزا نیز در ۳۱ استان به ارزش بیش از ۴۸۴۲ میلیارد ریال، از کلزاکاران خریداری و تمامی پول آن نیز پرداخت شد.

معاون وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: خرید تضمینی دانه‌های روغنی آفتاب‌گردان و گلرنگ هم، از چندی پیش در استانهایی که این محصول را تولید می‌کنند، شروع شده و در حال حاضر، مراکز تخصصی خرید تضمینی مشغول تحویل این دو محصول اساسی هستند.

وی افزود: در حال حاضر خرید دانه روغنی گلرنگ در ۷ استان و خرید آفتابگردان در۶ استان کشور، آغاز شده و تا به امروز در مجموع ۱۳۸۰۰ تن دانه های روغنی گلرنگ و آفتابگردان، شامل مقدار ۱۱هزار و ۱۲۰ تن گلرنگ و ۲۷۰۰ تن آفتابگردان از کشاورزان، تحویل گرفته شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با تأکید بر اینکه تمامی مطالبات خرید دانه های روغنی پرداخت شده است، بیشترین خرید کلزا و آفتابگردان را به ترتیب با ۵۰ هزار و ۲۱۵ تن و ۱۴۰۴ تن مربوط به استان گلستان و بیشترین خرید دانه روغنی گلرنگ را مربوط به استان فارس با ۹۲۶۶ تن اعلام کرد.