مرغداران: مرغ را با ۱۵۰۰ تومان ضرر می‌فروشیم

مدیرعامل اتحادیه سراسری کشاورزی مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت فروش گوشت مرغ ۱۵۰۰ تومان زیر قیمت است و تاخیر هر روز، موجب بحرانی شدن وضعیت تولیدکنندگان می‌شود. به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بهمن محمد یاری مدیرعامل اتحادیه سراسری کشاورزی مرغداران گوشتی ایران با ارسال نامه ای به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نوشت: پیرو […]

مدیرعامل اتحادیه سراسری کشاورزی مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت فروش گوشت مرغ ۱۵۰۰ تومان زیر قیمت است و تاخیر هر روز، موجب بحرانی شدن وضعیت تولیدکنندگان می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بهمن محمد یاری مدیرعامل اتحادیه سراسری کشاورزی مرغداران گوشتی ایران با ارسال نامه ای به محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی نوشت: پیرو تجمع گروهی از مرغداران در اعتراض به قیمت مصوب سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و متعاقب آن تشکیل جلسه‌ای در آن وزارتخانه با حضور نمایندگان تجمعکنندگان و تشکل‌های ذیربط، قول پیگیری وحل مشکلات طی مدت دو هفته از طرف معاونت محترم امور تولیدات دام وزارتخانه داده شد.

متعاقبا جلسات و کارگروه برآورد و تعیین قیمت کارشناسی گوشت مرغ و تعیین قیمت به مبلغ ۹۰۶۲۰ ریال تشکیل گرددید که صورتجلسه مربوط به امضاء همه حاضرین در جلسه رسید.

متاسفانه با گذشت ۲۰ روز از تصمیم فوق، تاکنون اقدام عملی از طرف وزارتخانه به عمل نیامده و این بلاتکلیفی موجب زیان‌های هنگفتی به این صنعت شده، به طور یکه در حال حاضر قیمت فروش گوشت مرغ ۱۵۰۰ تومان زیر قیمت برآورد جدید بوده و تاخیر هر روز، موجب بحرانی شدن وضعیت تولیدکنندگان می‌گردد.

نظر به اینکه تولید گوشت مرغ در حال حاضر همراه با زیان بوده و مرغداران تمایلی به جوجه‌ریزی و ادامه فعالیت نخواهند داشت قطعا اثرات منفی این بلاتکلیفی در اینده نزدیک دامنگیر تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان می‌شود.

در نهایت درخواست این اتحادیه تسریع در تعیین تکلیف قیمت مرغ توسط سازمان حمایت بوده و در صورت تاخیر مسئولیت عواق آن به عهده آن وزارتخانه و سایر مسئولان ذیربط خواهد بود.

قابل ذکر است که ستاد تعزیرات حکومتی و دادستانی‌های انقلاب و عمومی استان‌ها بر مبنا قیمت مصوب فعلی، پیگیر اجرا مصوبه سازمان حمایت در کشتارگاه‌ها بوده و این امر مشکلات تولیدکنندگان را بیشتر نموده است که در صورت تصویب قیمت کارشناسی جدید حداقل این مشکل نیز مرتفع می‌گردد.

انتهای پیام/