قیمت پیاز نزولی شد/ زیاده‌خواهی کارگران میدان بار عامل گرانی شده است

رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: با ورود پیاز از شهرهای بروجرد، شیراز و حاشیه تهران به بازار و عرضه بیشتر، قیمت این محصول به ۲۵۰۰ تومان رسیده و به مرور بازهم کاهش خواهد یافت.

به گزارش اگری پرس به نقل از فارس؛ حسین مهاجران، در مورد آخرین وضعیت عرضه پیاز در بازار و روند قیمتی آن اظهار داشت: از آنجایی که پیازهای تولیدی شهرستان‌های بروجرد، شیراز، شمال کشور و حاشیه تهران وارد بازار شده است، اکنون میوه‌فروشان پیاز سفید را کیلویی ۱۵۰۰ و پیاز زرد را کیلویی ۲۰۰۰ تومان از میدان بارفروشان خریداری می‌کنند و قاعدتاً بین ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ آن را می‌فروشند.

وی افزود: این درحالی است که باید تا هفته گذشته این محصولات را کیلویی ۲۵۰۰ تا ۳۰۰۰ تومان خریداری می‌کردند.

رئیس اتحادیه میوه و سبزی همچنین در مورد سایر اقلام میوه و صیفی در بازار نیز گفت: تقریباً همه میوه‌جات قیمت متعادلی را در بازار دارند اما گیلاس تک‌دانه به دلیل چینش خاص و حساس بودن کالا کیلویی ۱۴ هزار تومان در میدان به فروش می‌رسید و پسته اکبری نیز که تازه وارد بازار شده کیلویی ۲۴ هزار تومان به میوه‌فروشان فروخته می‌شود.

مهاجران زیاده‌خواهی کارگران میدان بار که میوه از غرفه‌ها به داخل ماشین‌های میوه‌فروشان منتقل می‌کنند را یکی از دردسرهای این روزها و عاملی برای افزایش هزینه میوه‌فروشان عنوان کرد و افزود: این موضوع به عنوان زیرچوبی از قدیم‌الایام وجود داشته، اما رقم آن بسیار اندک بوده است. در ابتدا به ازای هر جعبه ۲۰ کیلویی میوه ۲ ریال به کارگران انعام داده می‌شد، اما اکنون کار به جایی رسیده که برای یک سبد ۲ کیلویی ۲۰۰ به زور می‌گیرند و باید برای حمل یک وانت کوچک باید ۲۰۰ هزار تومان حق زیرچوبی بدهیم.