عرضه مستقیم تخم‌مرغ در ۵ شعبه سازمان میادین/ تخم‌‌مرغ شانه‌ای ۱۰۷۰۰ تومان

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن گفت: طی هماهنگی با سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه مستقیم تخم‌مرغ را از ۴ – ۵ روز گذشته آغاز کرده‌ایم و هر شانه تخم‌مرغ ۱۰۷۰۰ عرضه می‌شود.

به گزارش اگری پرس به نقل از فارس؛ رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن گفت: طی هماهنگی با سازمان میادین میوه و تره‌بار عرضه مستقیم تخم‌مرغ را از ۴ – ۵ روز گذشته آغاز کرده‌ایم و هر شانه تخم‌مرغ ۱۰۷۰۰ عرضه می‌شود.

رضا ترکاشوند در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی خبرگزاری فارس،‌ در مورد آخرین اقدامات انجام شده برای کنترل قیمت بازار تخم‌مرغ اظهار داشت: از ۴ -۵ روز گذشته عرضه مستقیم تخم‌مرغ در سازمان میادین و تره‌بار را آغاز کرده‌ایم، اما به دلیل آنکه شیوه حضور ما با ساختار سازمان میادین کمی تفاوت دارد و باید هماهنگی‌هایی صورت گیرد، قرار بر این شده که عرضه مستقیم تخم‌مرغ در ۴ تا ۵ میدان اصلی مانند جلال آل‌احمد و فلکه صادقیه انجام شود.

وی اضافه کرد: بقیه بازارها می‌توانند تخم‌مرغ را به صورت مستقیم از این میادین تحویل بگیرند.

ترکاشوند به این نکته اشاره کرد: تخم‌مرغ کیلویی ۵۳۰۰ تومان برای مصرف‌کننده عرضه می‌شود که به طور میانگین برای هر شانه تخم‌مرغ ۱۰۷۰۰ تومان محاسبه می‌شود.

خبرنگار فارس پرسید برخی مغازه‌های سطح شهر هر شانه تخم‌مرغ را تا شانه‌ای ۱۴ هزار تومان عرضه می‌کنند که رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن گفت: در نهایت باید هر شانه تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده ۱۲ هزار تومان باشد و بیش از آن گران‌فروشی محسوب می‌شود، مضاف بر آنکه قیمت تخم‌مرغ‌های بسته‌بندی نیز متفاوت است.

به گزارش خبرنگار فارس، طی دو هفته اخیر قیمت تخم‌مرغ روند افزایشی داشته که تولیدکنندگان این صنف تأخیر در جوجه‌ریزی و معدوم شدن گله‌های مرغ تخم‌مرغ را به دلیل آنفلوآنزای حاد پرندگان در اوایل سال گذشته دلیل افزایش قیمت عنوان می‌کنند، اما اتحادیه مرغ تخم‌گذار میهن برای جلوگیری از افزایش قیمت طرحی را با هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی آغاز کرده که خود تخم‌مرغ را مستقیم از تولیدکننده به مصرف‌کننده از طریق سازمان میادین و میوه‌ و تره‌بار آغاز کرده است.