خراسان جنوبی الگوی بهداشتی سایر استانها می‌شود

رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور با بیان این که خراسان جنوبی الگوی بهداشتی سایر استانها می‌شود گفت: ما در خراسان جنوبی در واقع مرزبان هستیم و امیدواریم که شرایط در این استان را به سایر استانهای کشور تعمیم دهیم.

به گزارش اگری پرس؛ علیرضا رفیعی‌پور در اولین نشست خبری خود به عنوان رئیس سازمان دامپزشکی کشور و به مناسبت آغاز هفته دامپزشکی با اشاره به اهمیت دامپزشکی در سطح سلامت مردم اظهار کرد: سوزن‌هایی که برای دام و طیور به کار می‌رود بسیار ارزشمند و تاثیرگذار هستند و علاوه بر رعایت بهداشت و تامین سلامت دام، طیور و زنبور عسل در نهایت منجر به حفظ سلامت افراد می‌شود.

وی افزود: بسیاری از بیماریهای حوزه دامپزشکی قابل کتمان نیست و نیازمند شفافیت‌سازی دارد اما معتقدیم که مردم را نباید نگران کرد.

رئیس جدید سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: اگر بیماری تب برفکی در میان دامهای کشور مشاهده شد حتما اعلام می‌شود و ما پرده‌پوشانی در این خصوص نخواهیم داشت.

وی با اشاره به وضعیت استان خراسان جنوبی از لحاظ در معرض خطر بودن بیماریهای دامی در پاسخ به تسنیم  اظهار کرد:‌ خراسان جنوبی با توجه به مرز مشترکی با کشور افغانستان دارد می‌تواند انواع بیماری‌هایی نظیر تب برفکی و آنفلوانزای پرندگان را به کشورمان آورد و یکی از پرریسک ترین استانهای کشور است اما در این استان نه بیماری تب برفکی وجود دار دو نه آنفلوانزای مرغی که این امر نتیجه فعالیت خوب همکاران ما در این استان است.

رئیس سابق سازمان دامپزشکی خراسان جنوبی اظهار داشت: ما در خراسان جنوبی در واقع مرزبان هستیم و امیدواریم که شرایط در این استان را به سایر استانهای کشور تعمیم دهیم.

وی گفت: در سازمان دامپزشکی مشکلات ساختاری، کمبود نیروی انسانی و اعتبارات و حتی مستغلات و ساختمانها داریم اما بنده معتقدم که با حرف زدن چیزی درست نمی‌شود و این مشکلات نوعی ویژگی است که باید به سمت حل آن رفت.

رفیعی‌پور افزود: خود ارزیابی باید در سازمان دامپزشکی کشور حل شود که این در امر در دوره جدید ریاست این سازمان مورد توجه قرار گرفته است.

وی در ارتباط با روز ۱۴ مهر به مناسبت آغاز هفته دامپزشکی اظهار داشت: با توجه به اینکه ۱۴ مهر امسال روز جمعه است این مراسم در روز دوشنبه ۱۷ مهرماه برگزار خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: جشنواره تخصصی فیلم و عکس دامپزشکی در این هفته برگزار می‌شود و در تاریخ ۱۴ تا ۱۶ مهرماه فیلم‌های برگزیده اکران خواهد شد که تا به امروز ۳۹۷ اثر به دست ما رسیده است.

وی در پایان سخنان خود با تاکید بر اینکه نباید بیماری تب برفکی و آنفولانزای حاد پرندگان به صورت اپیدمی در کشور وجود داشته باشد، گفت که شرایط کشور کاملا آرام است.