تحقیق و تفحص از شرکت های نیشکر خوزستان و کارون رسما کلید خورد

اهواز – نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از آغاز رسمی تحقیق و تفحص از شرکت های صنایع نیشکر خوزستان و کارون خبر داد.

به گزارش اگری پرس؛ جواد کاظم نسب الباجی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: هیئت بازرسی کمیته تحقیق و تفحص از  توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان و همچنین کشت و صنعت کارون روز چهارشنبه با پیگیری کمیسیون کشاورزی مجلس در اهواز حضور پیدا کرد.

الباجی ادامه داد: کمیته تحقیق و تفحص پیرو مصوبه مجلس شورای اسلامی و جلسات متعدد کمیسیون کشاورزی تشکیل و با صدور احکامی رسمی کار خود را آغاز کرد.

وی، اعضای این کمیته را متشکل از نمایندگان مجلس و تعدادی از کارشناسان خبره عنوان کرد و گفت: بررسی پرونده های محیط زیست، اشتعال، زمین های تصرف شده، شکایت های مردمی و … از محورهای تحقیق و تفحص خواهد بود و شامل دفتر مرکزی و سایر واحدهای تابع و همچنین کشت و صنعت کارون خواهد بود.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: رسیدگی به شکایات مردمی از دیگر بخش های مهم این تحقیق و تفحص خواهد بود که به صورت حضوری  و در دفاتر نمایندگان مجلس و در هر حوزه انتخابیه انجام خواهد شد.

وی همچنین گفت: مسئولان امر مکلف و موظف هستند؛ تمام پرونده های خواسته شده و همچنین پاسخ  پرسش ها مطرح شده را در اختیار کمیته تحقیق و تفحص قرار دهند.

الباجی، تساهل و تسامح در این مسیر را نابخشودنی عنوان کرد و گفت: به طور مرتب آخرین اخبار اقدامات این کمیته به مردم اطلاع رسانی خواهد شد.