امکان تولید سویای غیرتراریخته در ۳۰۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: امکان تولید سویای غیر ترایخته در استان خوزستان فراهم شده است و می‌توان بیش از ۳۰۰ هزار هکتار از این محصول را کشت کرد.

به گزارش اگری پرس؛ علیرضا مهاجر مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی امروز در همایش روغن‌های خوراکی، دانه‌های روغنی و صنایع تبدیلی مرتبط در تهران اظهار کرد: امکان تولید سویای غیر تراریخته در استان خوزستان با شرایط مناسبی فراهم شده است و بیش از ۳۰۰ هزار هکتار سویا در این مناطق قابل کشت است.

وی با بیان اینکه دستور تولید ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار هکتار کشت سویا را در کشور در دستور کار داریم افزود: تامین نیاز ۱ تا ۱٫۵ میلیون تن نیاز کشور در این بخش امکان‌پذیر است.

مهاجر تاکید کرد: سرانه مصرف روغن در کشورمان ۲۰ کیلوگرم است، ظرفیت کارخانه‌های روغن‌نباتی کشور بیش از ۳٫۵ میلیون تن است که امیدواریم با همکاری دستگاههای مختلف بتوانیم این بخش را از رکود نجات دهیم.

مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در زمینه توسعه کشت کلزا نیز در سال آینده تولید ۳۵۰ هزار تن از این محصول را در برنامه خواهیم داشت که جهشی برای تولیدات بعدی به حساب می‌آید.