آخرین قیمت میوه‌های نوبرانه‌ در بازار

در روزهای پایانی فصل بهار با ورود میوه‌های نوبرانه، بازار جنب و جوش بیشتری پیدا کرده، به طوریکه قیمت برخی اقلام با افزایش نسبی همراه شده است.

به گزارش اگری پرس به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان؛ در روزهای پایانی فصل بهار با ورود میوه‌های نوبرانه بازار میوه جنب و جوش بیشتری پیدا کرده بطوریکه قیمت برخی اقلام با افزایش نسبی همراه شده است.

این درحالی است که علی رغم عرضه میوه‌های رنگارنگ، اما وضعیت تقاضا در بازار چندان تعریفی ندارد.
گزارش میدانی از بازار میوه و تره بار حاکی از آن است که نرخ هر کیلو گیلاس ۱۵ هزار ، آلبالو ۱۳ هزار ، گوجه سبز ۷ هزار ، توت فرنگی ۱۰ تا ۱۲ هزار ، توت سفید ۷ تا ۱۰ هزار ، زردآلو ۱۲ هزار ، سیب گلاب ۹ تا ۱۱ هزار ، هلو ۶ تا ۸ هزار تومان است.
حسین مهاجران رئیس اتحادیه میوه و سبزی گفت: در حال حاضر نرخ هر کیلو انگور یاقوتی ۱۳ هزار ، توت سفید ۶ هزار ، توت فرنگی ۸ تا ۱۰ هزار، زردآلو ۹ هزار و هلو ۳ تا ۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.
وی نرخ هر کیلو آلبالو رسمی را ۷ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و افزود: نرخ هر کیلو آلبالو بذرخارجی ۱۰ هزار ، گیلاس تکدانه ۱۵ هزار ، گیلاس رسمی ۸ هزار ، گیلاس صورتی ۷ هزار ، سیب گلاب ۳ تا ۱۲ هزار ، گوجه سبز هزار تا ۷ هزار ، موز ۳ تا ۴ هزار و ۵۰۰ و پرتقال والنسیا ۴ تا ۵ هزار تومان است.
مهاجران ادامه داد: هر کیلو هندوانه با نرخ ۵۰۰ تا هزار و ۱۰۰ ، ملون هزار تا ۲ هزار و ۵۰۰ ، طالبی ۳ هزار و ۵۰۰ و خربزه ۳ هزار تومان در میدان به فروش می‌رسد.
رئیس اتحادیه میوه و سبزی نرخ هر کیلو خیار رسمی را ۳ هزار تومان اعلام کرد و اضافه کرد: همچنین نرخ هر کیلو خیار گلخانه ۲ هزار و ۵۰۰ ، گوجه فرنگی هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار، سیب زمینی و ۵۰۰ تا هزار و ۸۰۰ ، پیاز زرد هزار و ۵۰۰ تا هزار و ۸۰۰ ، پیاز سفید ۲ هزار و ۵۰۰ و سیر تازه ۹ هزار تومان است.
به گفته وی طی چند روز آینده نوبرانه‌های دیگر نظیر شبرنگ، آلو قطره طلا، آلو شابلون و گلابی به بازار عرضه خواهد شد.
مهاجران در خصوص وضعیت کنونی بازار تصریح کرد: در حال حاضر آرامش بازار را فرا گرفته و همواره پیش بینی می‌شود که طی روزهای آتی با فراوانی عرضه قیمت‌ها در بازار کاهش یابد.